Friday, August 7, 2009

hatiku girang bagaikan pelangi...

pantun alu-aluan;

orang berpanton aku bepanton,
mari dgr jannah berpanton.

eza penyampai berita mutakhir,
seronok ponteng kiamulail.

celah gigi terselit lada,
aku xpeduli kena denda.

taik mata celah mata,
aku pn xkesa org nk mengata.

adoi!cik rashdan kuat meraba,
hidup ni mesti selamba.

kebaya laboh kebaya nyonya,
jannah mmg begitu orgnya.

ikut lif ikut tangge,
kdg2 stress la juge.

ke kelas tambhn aku x'mo',
mari amalkan moto chipsmore,

kate azam tahi idg rs kelat,
lebih chips lebih chocolate.

aku xske lelaki legam,
banyk org bnyk ragam.

syuki senyum mcm kerang,
aku xmampu ikut ckap org.

nyot slalu kate 'so what?!'
aku ponteng study tetap aku buat.

peg kesekola xpkai cawat,
asal aku tahu ape aku buat.

si misai pnjg itula pak mat,
jgn bongkak Tuhan tarik nikmat.

dlm oren ada vitamin C,
hidup ni umpama gergasi.

gigi emas gigi besi,
asal si 'dy' tetap di sisi.

peg sawah menuai padi,
jom eza let start our study!

membe sebela bau 'keti',
straight A1s kte buktikn nanti.

aku berpanton juz nk puaskn hati,
sori sesiapa yg terasa hati.

2 comments:

  1. HAHA pndai kau pantun
    bleh msuk pantun antarabgsa nie :D
    colourful blog kau
    gmba prof tu lawa

    yeah caiyok! straight A1s ily lahh xD

    ReplyDelete
  2. hahaha. nak kene beli pantun ni!

    ReplyDelete